„Začít věřit týmu znamenalo naučit se věřit sama sobě.“ říká šéfka českého Waterdrop Kateřina Navrátilová

Kde poslouchat náš podcast?

Spotify
iTunes

Rakušan Martin Donald Murray pracoval dříve jako konzultant pro jednu společnost v Bostonu a při své práci strávil hodně času na cestách. Když se Martin jednoho dne usadil do sedadla v letadle, přišla za ním usměvavá letuška s tradiční nabídkou nápojů na palubě. Martin odmítal kvůli své kariéře rezignovat na zdravý životní styl, a protože nabídka nápojů v letadle byla velmi malá a převážně obsahovala přeslazené sycené nápoje, tak se vždy musel spokojit s čistou vodou. A přitom měl tolikrát chuť na něco zdravého a ochuceného. Při jednom takovém běžném letu si Martin lámal hlavu s otázkou: „Proč neexistuje nějaký výrobek, který není v plastové lahvi nebo plechovce, pomůže mému zdraví a je tak malý, že ho můžu mít kdekoli s sebou?” Tato otázka dala vzniknout nové myšlence a Martin v roce 2016 založil novou nápojovou společnost Waterdrop. Po pěti letech, se svou myšlenkou malé kapsličky, kterou může mít kdekoliv s sebou a obohatit si tak chuť čisté vody, počítá rakouská společnost obraty v miliardách korun a míří stále výš. 

Pro myšlenku zdravé ochucené vody s minimální produkcí plastů se v roce 2017 nadchla také Kateřina Navrátilová, která byla hostem dnešní podcastu Myšlením na vrchol. Kateřina v roce 2018 přivádí Waterdrop na český trh. „Osobně říkávám, že jsem se do Waterdrop® zamilovala třikrát. Poprvé okem, když jsem viděla design a čistotu provedení. Podruhé chutí, jakmile jsem ochutnala svou první kapsličku. A potřetí při poslechu, co vše může Waterdrop změnit, jak se chová k přírodě a k lidem v ní, kteří neměli tak jednoduchý start jako většina z nás,“ zmiňuje Kateřina na webu společnosti Waterdrop, a potvrzuje tak to, co si pravidelně připomínají čtenáři tištěného Improovia. Tedy že jakmile se dokážeme zamilovat do nějaké myšlenky, jsme schopni překonat každou překážku a dosáhnout mimořádných výsledků. 

Ostatně také Kateřina během našeho povídání přiznává, že sice měli s Waterdrop velké ambice, ale při zakládání ji ani ve snu nenapadlo, že už tak brzy bude mít společně se svým týmem na starosti nejen český trh, ale také Slovensko, Polsko nebo Rumunsko, a že přesáhnou obrat 100 milionů korun. Když se ale Kateřiny během rozhovoru zeptám, za co cítí vděčnost z posledních čtyř let, bez dlouhého rozmýšlení zmiňuje svůj tým, oceňuje vzájemnou otevřenost, samostatnost a především to, že jsou lidé v jejím týmu schopni být kompetentní a přebírají odpovědnost za svá rozhodnutí. Ptám se proto Kateřiny, jak se jí podařilo takový tým vybudovat, a díky tomu vyrůst s celou firmou. „Ze začátku jsem si vůbec neuvědomovala, že práce na firmě je především o práci sama na sobě. Nikdy předtím jsem nebyla lídr. Přišla jsem k tomu doslova jak slepá k houslím. A než jsem si uvědomila, jaká je moje role a jak bych měla s týmem pracovat, tak tam vznikalo obrovské množství ‚fuckupů‘, takže ta cesta k mému týmu byla velmi trnitá.“ Následně mě zajímalo, zda se Kateřina musela naučit více důvěřovat svému týmu, na což reaguje zcela otevřeně: „No, nejprve jsem se musela naučit důvěřovat sama sobě.“

Rozhovor s šéfkou Waterdropu pro střední a východní Evropu není rozhodně jen o číslech a příběhu jedné firmy. Naše povídání je především o zkušenostech. Je o tom, jak se Kateřina Navrátilová nebála dělat chyby a jak se z nich dokázala poučit. Před rokem ji vstoupil do života agilní kouč a toho dne se začala odehrávat velká změna ve způsobu jejího myšlení. Díky tomu pochopila, co už dobře vědí čtenáři Improovia z vydání Emoce + Rozum = Osud. Tedy že pokud člověk není schopen rozumět svým emocím, mají tyto emoce sílu přebírat vládu nad jeho chováním. Uvědomila si také, jak je důležité přijmout své slabé stránky, rozvíjet ty silné a na stejném principu pracovat s lidmi v týmu. Věřím, že v rozhovoru s Kateřinou Navrátilovou získáte mnoho zkušeností, které vám usnadní cestu za lepším životem. Stačí se jen zaposlouchat. Ať už v jakékoliv podcastové aplikaci, nebo přímo zde na webu nad tímto článkem.

© Lukáš Eder