„Do EVERLI mě přivedla jejich interní kultura,“ říká marketingový manažer Oliver Fecko

Kde poslouchat náš podcast?

Spotify
iTunes

V březnu 2021 vstoupila na český trh italská společnost s unikátním konceptem nákupu potravin přes internet. Služba Everli vznikla v roce 2014 a zprostředkovává zákazníkům nákup potravin v jejich oblíbeném kamenném supermarketu. Po prvním roce již tato služba pokrývá 16 měst v České republice. Hostem podcastu Myšlením na vrchol byl marketingový manažer společnosti Oliver Fecko a ten celou službu vysvětluje jako jednoduchý ekosystém založený na vzájemné spolupráci. Na jedné straně ekosystému jsou známé supermarkety (Globus, Tesco, Kaufland nebo Billa), pak je tu samozřejmě zákazník, který chce v některém ze supermarketů nakoupit. A v neposlední řadě je tu shopper, který se o celý nákup postará. Everli pak působí jako platforma, která všechny propojí. Výhodu celé služby spatřuje Oliver Fecko zejména v tom, že nepotřebují budovat žádná velká logistická centra, ale jen využívají to, co už je na trhu k dispozici, a mohou se maximálně soustředit na co možná nejlepší službu pro zákazníka. 

Další nespornou výhodu vidí v možnosti nabídnout shopperům, tedy lidem, kteří pro zákazníka zajistí jeho nákup, velmi flexibilní pracovní dobu. Shopper si jednoduše sám určí, v kolik hodin chce pracovat, a úkolem pro Everli je zajistit dostatek lidí, kteří si chtějí podobným způsobem přivydělat. Když se Olivera zeptám, jaký je v tom pro zákazníka rozdíl oproti již zajetým službám (košik.cz, rohlik.cz…), vysvětluje, že je to zejména v osobním kontaktu. Zákazník si může ke každé položce přidat nějakou poznámku, například jak moc zralé avokádo má rád, a shopper mu vychází vstříc. Pokud například nějaký produkt už v regále chybí nebo nemůže zákazníkovi vyhovět, bere do ruky telefon a rovnou nabízí nějakou jinou alternativu.

Pravidelní posluchači podcastu a čtenáři tištěného Improovia už vědí, že se ve svých rozhovorech zajímám mnohem více o to, jaká cesta přivedla mé hosty do jejich současných rolí a pozic. A jinak tomu nebylo ani v případě Olivera Fecka, který před příchodem do Everli působil jako marketingový manažer ve společnosti Philips. Když se Olivera zeptám, co ho přimělo změnit firmu, zavzpomíná na situaci, která mu obrátila život naruby. „Dříve jsem byl zaměřený čistě na výkon. V hlavě jsem měl, že do třiceti let musím mít byt, rodinu a další věci, abych se mohl cítit úspěšný. Pak mě jednoho dne srazilo na ulici auto, a když jsem ležel na nemocničním lůžku, uvědomil jsem si, jak velké štěstí jsem měl, když jsem stále naživu. V ten moment jsem si uvědomil, co je v životě opravdu důležité, a rozhodl jsem se zpomalit. A dnes vidím, že skvělých výsledků lze dosahovat i s mnohem větším klidem. Od té doby se pro mě stal důležitý work life balance a to bylo přesně to, co mě přivedlo do Everli. Byla to jejich interní kultura, ale samozřejmě i služba, která mi dává smysl.“ 

  • Dokázal by se Oliver sám rozhodnout pro životní změnu, pokud by mu osud nepřipravil do cesty nečekaně náročnou situaci?
  • Jak se od té doby změnily jeho ambice?
  • Jak se daří službě Everli získávat nové zákazníky?
  • Jak dnes Oliver měří svůj úspěch?
  • Za co je vděčný?
  • Proč je pro něj důležitá zvídavost?
  • Za co jej lidé v týmu nemají moc rádi?

V dnešním rozhovoru padlo opět mnoho témat a já věřím, že si v něm každý najde nějaké zajímavé informace a inspirativní myšlenky pro lepší život. Stačí se jen zaposlouchat přímo zde v přehrávači nad článkem nebo v jakékoliv podcastové aplikaci.

© Lukáš Eder

P.S. Když Oliver odcházel z našeho podcastového studia, věnoval jsem mu pár výtisků Improovia. Jako fanoušek osobního rozvoje byl nadšený z konceptu pracovních listů, inspirativních příběhů, myšlenek a rozhovorů. Proto pokud také patříte mezi takové fanoušky a hledáte nástroje, které by vám usnadňovaly cestu za lepším životem, jistě vás Improovio také zaujme. Každé dva měsíce vydáváme nové, tematicky zaměřené číslo, a pravidelní předplatitelé se tak automaticky stávají účastníkem svého vlastního kurzu osobního rozvoje. Jednotlivé výtisky, ale i předplatné můžete získat jen zde.