Společné podnikání jako svatební dar aneb S Kubou Gottwaldem nejen o podnikání s pálenkou

Kde poslouchat náš podcast?

Spotify
iTunes

Je to už řada let, co se Kuba Gottwald a Zdeněk Linc poznali ve společnosti Slevomat, kde se z nich stali i dobří přátelé. Obliba dobré pálenky, marketingu a e-commerce nebylo jediné, co tyto dva muže z Prahy spojovalo. Když jednoho dne vyrazili do Ostravy na marketingový festival a večer chtěli zakončit ve slavné Stodolní ulici, byli překvapeni, že zde není ani jeden bar, kde by si mohli dát svou oblíbenou pálenku. Jen samý rum, whisky a nepřeberné množství míchaných drinků. 

„WTF! Jak je možné, že tady nemají tři slivovice, hrušku a meruňku?“ honilo se kamarádům hlavou, když se opíjeli míchanými nápoji. V ten moment si začali pohrávat s myšlenkou, že založí e-shop zaměřený na ryze české a řemeslné pálenky. Už žádné rumy, whisky a vodky, které trh s destiláty zahlcují. Tak se zrodila první myšlenka na e-shop Lihovarek.cz. Realizace této myšlenky ale nějaký ten čas trvala, přesně to byly dva roky, co si dva kamarádi o svém podnikatelském záměru jen povídali.

Když se Zdeněk ženil a Kuba se jej zeptal na svatební dar, ženich mu řekl, že nic nechce. A tak se Kuba rozhodl rozjet to, o čem společně tak dlouho mluvili. Koupil několik desítek lahví špičkové pálenky, zasedl k počítači a naklikal jejich společný první e-shop. Tak vznikl Lihovárek. Svatební dar, několik lahví ve sklepě a expedice jednou týdně po práci. „I když jsme byli oba marketéři, tak jsme se Lihovárku ze začátku moc nevěnovali. Jednou týdně jsem se podíval na objednávky a šel je zabalit k sobě do sklepa. Pamatuji si, že druhou objednávku dělal Martin Žufánek a já ještě ani nevěděl, jak to mám zabalit a poslat, a to přesto, že už jsem měl smlouvu s dopravcem. Tahle to šlo asi rok,“ vzpomínal Kuba Gottwald v našem rozhovoru na začátky společného podnikání, ve kterém dnes dosahují obratu v řádech desítek milionů korun ročně. 

  • Proč o svém nápadu dva roky jen mluvili?
  • Co vůbec obnáší obchod s pálenkou v Česku?
  • Jak vybírají lihovarníky, které nabízejí?
  • Proč si zákazník na jejich e-shopu nekoupí karibským rum, když je to dnes takový trend?
  • Podaří se jim z obchodu s pálenkou vybudovat miliardový byznys?
  • A jak toho chtějí dosáhnout?

V rozhovoru pro podcast Myšlením na vrchol jsme s Kubou Gottwaldem otevřeli mnoho témat a věříme, že budou inspirací nejen pro milovníky dobré pálenky.

© Lukáš Eder