
Během kariéry obchodníka s komoditami v zemědělství pro masovou – průmyslovou výrobu – mohl Stanislav Šareš nahlédnout pod pokličku konzumního světa. Jako milovník sportu a zdravého životního stylu to však nebylo něco, co by mu přineslo do života radost. Tlak na výkon a tehdejší Standův životní styl jej přivedl až ke zdravotním potížím, a nejen díky tomu si uvědomil, jaké dopady má tento systém pro celou naši planetu. Při pobytu v nemocnici si Standa uvědomil, že to může začít měnit. Tehdy se zrodila jeho nová vášeň pro přírodní produkty a tato vášeň jej přivedla až k vlastnímu podnikání.
První společnost a e-shop s privátní značkou přírodních produktů rozjížděl Standa Šareš s velkými ambicemi a nadšením. Získal strategického investora, který mu pomohl společnost rychle rozjet, a zdálo se, že je vše na dobré cestě. Po nějakém čase si však přestal Standa s investorem rozumět a v roce 2018 společnost opustil. Svou vášeň a sen o vlastním podnikání však opustit nedokázal. Proto o rok později rozjíždí novou firmu, již bez investora. Začíná pomalu z garáže a kavárny, ne však od nuly. S sebou si již nese mnoho zkušeností a také tým lidí, kteří Standu následovali.
Pro mnoho podnikatelů by mohla být podobná zkušenost koncem, pro Standu Šareše byla ale novým začátkem pro značku Goodie. Nový e-shop s novou privátní značkou, avšak se stejnou vizí i nadšením, rozvíjí od roku 2019 společně s přítelkyní Kristýnou Durasovou a dalšími lidmi, kteří následovali jejich společné nadšení pro věc. Jejich společným heslem se stal claim „Good Carma Products“ a pod ním nabízejí produkty vyrobené výhradně pod vlastní značkou. V letošním roce mají ambice atakovat hranici tržeb sto milionů korun a nebojí se už přemýšlet o expanzi do Polska.
- Jak se to stane, že se podnikatel rozhodne opustit vlastní firmu a začne svou vizi budovat znovu od začátku?
- Bylo pro Standu Šareše těžké učinit takové rozhodnutí?
- Jak vnímá tuto zkušenost dnes?
- Lituje snad svého rozhodnutí?
- Co mu pomohlo vybudovat novou firmu za dva roky?
- Kdo je jejich klíčovým zákazníkem?
- Jak tyto zákazníky oslovují?
- Před jakými výzvami dnes stojí?
Nejen to jsou otázky, které padly v rozhovoru pro se Standou Šarešem pro podcast Myšlením na vrchol. Snad i pro vás budou jeho zkušenosti inspirací. Stačí se jen zaposlouchat.
© Lukáš Eder