10 doteků k prodeji

Odbíjí devátá hodina ranní a jako každé pondělí je tu pravidelné živé vysílání Byznys ráno. Dnes už znovu v klasickém tandemu Lukáše Edera a Davida Koláře, kteří se vám pokusí nastartovat úspěšný týden. A protože je toto pravidelné ráno byznysové, David Kolář si připravil užitečné tipy vedoucí k uskutečnění prodeje.

Co je základem, aby naše firmy fungovaly? Abychom mohli fungovat jakožto podnikatelé? Ano. PRODEJ. Dnešní doba se rychle a zásadně mění, a to především v technikách prodeje a chování zákazníků před nákupem. Postoj a chování zákazníka před finálním uskutečněním nákupu je více opatrnější, než jak tomu bylo před lety.

Zlaté pravidlo prodeje: Musíme provést minimálně 10 doteků vedoucích k prodeji / koupi. Dříve než zákazník otevře peněženku a za své peníze si od nás něco koupí, musíme se ho alespoň 10x dotknout.

80 % všech obchodů se zpravidla uzavře po 5 – 12 kontaktu zákazníka.

Pouze 10 % firem (podnikatelů, obchodníků…) udělá VÍCE než 3 kontakty

Tzn. že 90 % firem udělá MÉNĚ než 3 kontakty. Z toho plyne, že pouze malý zlomek obchodníků je úspěšný.

Tady doporučujeme si zapnout i video, v němž vám David Kolář na sdílené obrazovce podrobně ukáže a vysvětlí metodu See-Think-Do-Care, k níž přidává pomocné rady a tipy.

SEE – VIDĚT

Tato fáze trychtýře je o tom, co vše od nás proudí směrem k zákazníkovi. Respektive co vše může zákazník, kterému chceme prodat, od nás vidět.

Inbound – technika ukazování se zákazníkovi pomocí obsahu

  • Obsahový marketing
  • Aplikace, dema, trialy
  • Hry, kvízy,  testy
  • Chatboti

Outbound – technika, která už aktivně od nás k zákazníkovi

  • LinkedIn
  • E-mail
  • Telefon
  • WA (Whatsapp aplikace)

THINK – PŘEMÝŠLET

  • E-mail follow, webinář
  • Remarketing
  • Reference

E-mail marketing je stále v ČR stále jeden z nejefektivnějších způsobů. Třeba formou newsletterů. Newsletter není nutně prodejní nástroj, jak se velké % obchodníků mylně domnívá. Jeho účelem není mít 5 prodejních tlačítek a dotlačit zákazníka ke koupi. Důležitý je nějaký zajímavý a přínosný obsah, kterým provádíme doteky a udržujeme zákazníka ve THINK. Jinými slovy – péče.

Teprve ve THINK se láme chleba. Ohlédněte se a podívejte se, jak dlouhou cestu jsme museli ujít.

Ve firmách vládne jeden veliký nešvar, který pak vyústí do nepříjemného konce, a sice že se prodej neuskuteční. Že zákazník možná koupí, ale jinde. A to takový, že neprobíhá spolupráce marketingu a salesu (obchodníků). A právě spolupráce těchto dvou odvětví je nesmírně podstatná, nebojíme se říci i nutná pro uskutečnění finálního prodeje, pro rozhodnutí zákazníka nakoupit – pro DO. Protože když marketing poskytne obchodníkovi rozsáhlé informace o klientovi v rámci THINK a doteků, hned se prodává jednodušeji. Tato spolupráce se rovněž někdy označuje jako „Smarketing“.

DO – UDĚLAT (nakoupit)

  • Inside sales – prodej přes videohovor
  • Schůzka

Velká část obchodníků se domnívá, že nákupem ve fázi DO jsme zákazníka vyčerpali, už se o něho nemusíme starat a odcházíme za dalším. Tak to je omyl. Právě po koupi nastává čas na tu pravou péči.

Pokud DO nedopadne, neznamená to, že jsme o daný obchod přišli. Ne. Pouze se přesouváme do THINK – kde je potřeba se o zákazníka nadále starat. Obchod se pak uskuteční později, třeba i za rok či dva.

Skvělý tip z vlastní zkušenosti s 10 doteky a čekací listinou dává David Kolář na konci videoprezentace.

Až si budete lámat hlavu nad tím, proč od vás zákazník nenakoupil, tak se ohlédněte, kolikrát jste se ho dotkli. Zkuste ho znovu zařadit do THINK. Správná chvíle na nákup určitě přijde.

Mějte se krásně.