Jak si vybudovat osobní značku aneb Příběh watch butlera

Win-win-win služba

Naoko vypadalo vypočítavě, když Pierre Jacques vedl prvního zájemce z hotelu přímo do butiku, který vede, a ne ke konkurenci. On se ale jen usmíval: „Naše hodinářství ve svém vlastním zájmu zastupuje čtyřiadvacet nejlepších značek ve Švýcarsku i ve zbytku světa. Záleží nám na tom, abychom měli co nejširší záběr. Využívají nás i sběratelé. Poptávají nebo prodávají přes nás vzácné kusy bez ohledu na konkrétní značku, což pro nás znamená vyšší obrat. Navíc na rozdíl od monobrandových obchodů máme komplexní informace ze všech manufaktur o tom, jaké modely se právě dokončují nebo připravují. A protože jsme zvyklí lidem dávat objektivní doporučení, máme i nejvyšší návštěvnost. Cítíte, jak se kruh uzavírá? Bez lidí bychom neměli servis a bez servisu lidi. Jednotlivé manufaktury si nás předcházejí a lusknutím prstu mohu zájemcům zajistit osobní exkurzi v dílnách Vacheron Constantin, Roger Dubuis a Franck Muller s náhledem do ruční výroby za plného provozu.“

Obchod Les Ambassadeurs v Ženevě

Mimochodem, hosté za službu hodinářského sluhy hotelu nikdy nic neplatili. Ani hotel nehradil nic Pierru Jacquesovi. A přitom byli všichni spokojeni.

Protože:

1. Host dostane, co poptává.

2. Hotel má bez starostí zajištěnou přidanou hodnotu a konkurenční výhodu, kterou rád obchoduje v rámci pobytových nabídek. Například balíček Art of Watch-making (noc s večeří a snídaní, s návštěvou vybrané manufaktury a osobním doprovodem watch butlera až do muzea hodinářské značky Patek Philippe) byl naceněn na 895 švýcarských franků, tedy asi 20 400 Kč pro pár.

3. Pierre Jacques bez zvláštní práce a nákladů získává nové potenciální zákazníky, kteří by jinak jeho hodinářství v Ženevě možná vůbec nenavštívili. Ponechává si na ně kontakt, potažmo dostává přístup ke známým a příbuzným, kterým ho tito zákazníci doporučí.

To jen na ukázku, že mohou existovat služby, na nichž všichni vydělají a nikdo netratí. Jedinou podmínkou ale je, aby brandman neselhal. A na tom má osobní zájem – vždyť mu jde o vlastní jméno, vlastní brand!

Všechno o budování kariérního úspěchu přinášíme každé dva měsíce v magazínu Business Leaders. Více o něm zde.

© Petr Casanova; magazín Business Leaders jde číst buď v tištěné formě (časopis), nebo digitální (na tabletu nebo chytrém telefonu)