Jiří Stabla: Přední český dýdžej pomáhá lidem po celém světě svými přípravky z konopí

5. Nebál se riskovat

Jiří věděl, že o úvěr v bance pro rozjetí konopného projektu ani nemá smysl žádat. Ke spuštění výroby však potřeboval několik milionů, které někde musel sehnat.

A tak prodal byt a vzdal se i jiných věcí, které do té doby považoval za nepostradatelné. Svému nápadu obětoval vše, co v té době obětovat mohl. A vyplatilo se to.

6. Šel proti proudu

Nestavěl velkou fabriku, což měl být podle parametrů první krok, který by splnil nároky na šetrné a čisté farmaceutické prostředí odpovídající přísným parametrům pro výrobu zdravotnických prostředků.

Jiří chtěl začít hned. Proto místo toho, aby investoval do prostorů, šel rovnou za zkušenými odborníky, kteří pomohli s recepturou, čímž naplnili cíl zprostředkovat lidem tu nejlepší dostupnou péči z konopí.

O tom, že se občas vyplatí vydat se proti proudu a proti šedi, se dočtete i v aktuálním čísle tištěného magazínu Business Leaders. Najdete tam mimo jiné i příběh svérázného mladého podnikatele, který se přes všechny peripetie, které s tím souvisí, rozhodl zažádat o licenci a rozjet vlastní regionální rádiové vysílání.

7. Rozhodl se změnit negativní postoj lidí ke konopí

Dlouhou dobu se vládám po světě včetně Česka dařilo konopí potlačovat díky jednomu zákazu v Americe a vybudovat mu kult zakázané démonické rostliny,“ vysvětluje Jiří.

Zejména z toho důvodu bylo velmi těžké konopí opět prosadit a postarat se o to, aby se znovu stalo součástí běžného života lidí. Obnovit jeho zašlou slávu pomáhá Jiřímu odborné vědecko-farmaceutické zázemí, na němž je výroba Carunu postavena.

8. Má kontakty po celém světě

Ve volném čase Jiří zastává ještě další profesi – působí jako dýdžej, takže má spoustu přátel po celém světě. Kromě kamarádství je spojuje láska k muzice a obchodu. Díky tomu má Jiří nejen široké obchodní kontakty, ale i znalost světového obchodu a specifických zvyklostí daných zemí, jimž může částečně uzpůsobit i svou výrobu.

Prostřednictvím moderních komunikačních technologií je tak denně v kontaktu s více než 40 lidmi, kteří rozšiřují povědomí o jeho podnikání po celém světě.

O tom, že se podobná strategie vyplácí, svědčí fakt, že konopné lékárny se dnes nacházejí ve Velké Británii, na Floridě, v Polsku a brzy budou i na Slovensku či v Německu.

Přesto, že se Jiřímu v podnikání daří snad ve všech představitelných ohledech, za největší úspěch stále považuje jeden základní aspekt, kvůli kterému to vlastně všechno začalo.

Spokojené zákazníky.

Nemáme jediný špatný ohlas, ale spousty mailů i osobních poděkování od lidí, kterým naše přípravky pomohly. A když na zastávce slyšíte, jak si dvě babičky vyprávějí o tom, že na klouby je výborná konopná mast z naší lékárny, tak to je úspěch.“

Jiřího přístup dokazuje, že poctivý byznys a snaha o pomoc lidem mají své místo i v dnešní zrychlené době. To je dobrá zpráva pro všechny, kteří stále ještě věří starému rčení s poctivostí nejdál dojdeš.

Diskuzní stránka BusinessLeaders je zde.

© Kateřina Lukášová