Jak bývalá úřednice poznala, že podnikání je jako láska

Paní Neodbytná

Psal se konec roku 2010, když Markéta oslovila firmu TeeGschwendner. Poděkovali jí za zájem, ale odkázali na konkurenční rakouskou firmu. To ji zaujalo ještě víc. Copak nepotřebují žádné zastoupení v Česku? Byla neodbytná tak dlouho, dokud si nevynutila vysvětlující schůzku. „Za vedením středně velké německé firmy přišla ,holka z východu‘, unesená z jejich produktu a odhodlaná jejich čaje prodávat,“ popisuje dnes s úsměvem. „Ihned jsem pochopila, proč mě předtím odmítli. Byli to v první řadě čajaři a až na druhém místě byznysmeni. Nestáli o zastoupení za každou cenu, leda by šlo o nadšence, který je vytrvalý a odhodlaný jako oni. A to ve mně přesně viděli. Bez toho by se mi nikdy nepodařilo je přesvědčit ke spolupráci.“

Následovalo dlouhé vyjednávání konkrétních podmínek a v září 2011 se Markéta dočkala – spuštěním webových stránek odstartoval pilotní projekt.

Splněný sen

Ovoce nepadá z nebe. Musí se trpělivě vypěstovat. Markétě bylo osmatřicet a učila se, že podnikání je požírač času a tvrdé práce, ale má to dobrý důvod. Člověk musí milovat to, co dělá, jinak to prostě vzdá. „Vpadla jsem do oboru, o kterém jsem vlastně nic nevěděla. Vztah k produktu jsem měla, ale něco jiného je pít oblíbený čaj a něco jiného prodávat ho tak úspěšně, abyste se udrželi na trhu.“

Českému zákazníkovi potřebovala představit neznámou značku. Hledat a zkoušet. Narážet a poučovat se. A neustat, dokud se nějaká cesta nenajde.

Dnes jsou to čtyři roky, co začala. V září 2014 otevírala svou vytouženou první prodejnu prémiových čajů v centru Prahy. Už je úspěšná. Jak uspět při dětech a k tomu na cestě, po které jste ještě nikdy nešli? I o tom je první vydání časopisu Business Leaders, unikátního titulu popisujícího detailní technologii úspěchu, ať už v podnikání nebo zaměstnání.

Zasíláme pouze předplatitelům registrovaným zde.

Veronika Vajglová